På vingliga ben

personligt och ostrukturerat om allt & inget, men mest om MS

Söderströmkliniken och Skypekonsultation med Dr Calvo

på 6 april, 2017

Jag var några dagar i Småland i förra veckan och fick fyra behandlingar på Söderströmkliniken (f d Kiropraktisk Center) i Värnamo. Andreas Söderström hade precis kommit hem från Brasilien och Argentina, där han varit på föreläsningsturné. Vi pratade om mitt D-vitaminprojekt och han är intresserad av att veta hur det går. Jag ska hålla honom underrättad. Det kommer att dröja två månader innan jag ska dit igen och jag hoppas ju såklart att jag ska ha åtminstone en LITEN framgång till dess.

Jag hade min konsultation med Dr Calvo i Spanien via Skype i förrgår kväll och det gick bra. Han gick igenom vad The Coimbra Protocol innebär och det har jag bra koll på,, men jag fick bekräftat att jag har uppfattat allt rätt. Han fastställde vilken dos jag ska ta och även den var som jag räknat med att det skulle bli. Vi pratade också om vikten av att äta rätt, träna, inte stressa, sova bra och dricka 2,5 liter vätska per dygn. Det är rätt jobbigt, jag har väl varit på toa säkert 5 gånger redan i dag och då har jag bara druckit en dryg liter och klockan är bara halv två :). Hoppas att man vänjer sig… Jag frågade Dr Calvo om det är OK att ta biotin i höga doser, CBD-olja och LDN och det är bara bra tyckte han. Jag visade honom min D-vitaminburk och berättade hur mycket varje softgel innehåller och då frågade han om jag vet hur många jag ska ta? Jag började skratta och sa att jag faktiskt kan räkna. Då skrattade han också och sa att det inte är självklart för alla och att han har fått många konstiga svar på den frågan. Vi gick igenom listan med övriga kosttillskott, så nu har jag beställt för ca 1.100 kr hos iHerb. Jag har fördelat det på två ordrar för att få den billiga frakten och för att, med lite tur, slippa tullavgift. Skypekonsultationen skulle pågå i 45 minuter, men det blev väl över en timme och det kändes bra att han tog sig tid att prata om lite annat också och att han inte var det minsta stressad. Jag lyckades filma hela samtalet med QuicktTime, så jag kan gå tillbaka och kolla igen. Dr Calvo sa också att jag måste ha tålamod, det tar minst 4-6 månader innan man upplever några förbättringar. I min värld är det ju EVIGHETER, mitt tålamod är ju inte det bästa. Men nu är jag ju igång! YAY!

Kommentera

